1:43 صباحًا / 25 أبريل، 2024
آخر الاخبار

رية وسكينة تظهران من جديد

9998353300

شفا – اعتقلت الشرطة المصرية في مدينة الاسكندرية عصابة نسائية كانت تخطف الرجال عن طريق إغوائهم واستدراجهم لممارسة الجنس في أحد المساكن ،حيث تظهر باقي أفراد العصابة الذين يقومون باحتجازهم ومساومة أهليهم وذويهم على دفع فدية مالية مقابل الإفراج عنهم. عصابة من النساء لخطف الرجال خبر جديد من نوعه . نشاهد تفاصيل الواقعه وهذا التقرير…..

عصابة فريدة من نوعها تظهر فى الاسكندريه ، تنبئ عن أسلوب إجرامي شيطانى جديد بأستخدام النساء للإيقاع بالشباب عبر استدراجهم إلى فعل الرذيله فى شقة تقع فى مكان معزول على البحر فى أيام الشتاء . تفاصيل القضية بدأت مع بلاغ تغيب تلقاه قسم العامرية قدمه أهل شابين اختفيا و لم ترد معلومات عن مكان تواجدهما ،بعد أن ركبا سيارة أحد الضحيتين و تواريا عن الأنظار، أوصاف السيارة التي أدلى بها أهل الشابين كانت الدليل للوصول إلى المختطَفيْن و العصابة بعد نشر الشرطة لأكمنه ثابتة على الطرق . وبالفعل كان هذا هو الخيط الذى دل الشرطه على طرف الجريمه وظهرت المفاجأه.

الشوتات.

اللواء ناصر العبد مدير ادارة البحث الجنائى بالاسكندرية قال:”جاء تليفون من أحد الأشخاص المجهولين من تليفون ابنهم نفسه إن هم بيطلبوا 50 ألف جنيه من كل واحد على زعم إن هما زوج أحد السيدات اللى أولادهم اتعرفوا عليهم وأخذوهم الشقه فهما دخلوا لاقوهم معهم فى وضع مخل فا…. مش حايسيبوهم إلا لما تيجى الفلوس.

وأضاف:”وبدأت الأتصالات تيجى لهم تانى ….المهم حددنا مكان الاتصال فى منطقة ال21 بأبو تلات كان حوالى 8 ظباط بأكمنه ثابته فى المنطقه وحصرناها كلها بحيث ندور هما معهم عربيه .حوالى الساعه 7 صباحا كمين من اثنين ظباط موجودين لقوا العربيه بذات الأوصاف ماشيه معديه ال21 فى اتجاه الساحل حاولوا يوقفوها لم تقف كان وراها عربيه تانيه بدأت تطلق أعيره ناريه على الظباط على العربيتين البوكس وعربية الاولاد سايقها واحد وعربية وراها بتأمنه بدأ أطلاق أعيره ناريه ففيه بوكس منهم أتقلب بالظباط والقوة”..

وتابع:”الظابط أصيب والقوه أصيبت والبوكس التانى جرى ورا العربيه اللى سايقها أحد الأشخاص بتاعت الأولاد أتقلب هو كمان والعربيه التانيه اللى كانت بتضرب نار هربت ماحدش تمكن من ضبطها فى ساعتها والعربيه التانيه حصل أصابت والمجنى عليهم كانوا متربطين فى السلاسل وراه والولد اللى سايق العربيه من المتهمين حصل فيه اصابات جبناهم المهم اتناقشنا مع الولد والعيال التانيه هربت حددنا مكانهم فى الدخيله. نزلت القوات جابت البنات بباقى العصابه بالكامل خمس رجاله و3 بنات زائد الراجل اللى كان عندنا”.

بمداهمة المكان الذى كانت تستخدمه العصابه تم العثور على خراطيش وبعض الاسلحه التى أستخدمتها العصابة ضد الشرطه ، وبمحاولة أجراء لقاء مع المجنى عليهم رفضوا مبررين أن هذا الفعل فعل فاضخ لا يستطيعون تبريره وأنه درس مستفاد لهم ولغيرهم من الشباب.

ال مقدمعاطف أبو الوفا ئيس مباحث قسم شرطة الدخيلة قال:”تمكنا من تحديد مكانهم بعقار لسه تحت الأنشاء بمنطقة الهانوفيل توجهت المأموريه وتم ظبط المتهمين جميعا كانوا أربع متهمين رجاله وباقى المتهمين من النساء اللى أشتركوا فى موضوع الأستدراج التشكيل العصابى ده رئيس العصابه فيه من المحله الكبرى واتمسك فى العديد من القضايا هناك وباقى الرجال مسجلين خطر وتم ظبطهم وأعترفوا”.

شهود العيان من المنطقة أصيبوا بالرعب من صوت أطلاق النار ولم يكونوا من قبل على علم بما يحدث فى شارعهم.

شاهد عيان قال:”أول مره نشوف حاجات زى كدة”.

وقال آخر:”جم قوات بعربيات مصفحه وكده قبضوا على الجماعه، أحنا ما نعرفش مين دول دول ناس كانوا مأجرين تبع حد أو واخدين شقه”. .

قضية شبيهه بقضية ريا وسكينه غير أن الشرطة تمكنت من أفراد عصابتها قبل توسيع نشاطهم الإجرامي واسدل الستار على قضية أثارت الهلع و الرعب بين سكان الاسكندرية.

شاهد أيضاً

لأول مرة .. مفاوضات روسية أوكرانية مباشرة بوساطة قطرية

شفا – أعلنت المفوضة الروسية لشؤون الطفل أن روسيا وأوكرانيا أجريتا لأول مرة مفاوضات مباشرة …